Condusul pe timp de iarna – despre antigel

admin January 7, 2013 3
Inapoi in site

Din seria cum sa conduci pe frig, zapada si gheata, Lumea Auto iti prezinta azi cateva sfaturi extrem de utile despre antigel.

Am ajuns deja la episodul al doilea din seria CONDUSUL PE TIMP DE IARNA, primul articol, cel despre BATERIA SI PARTEA ELECTRICA A MASINII fiind publicat zilele trecute. Avand un feedback foarte bun de la conducatorii auto (multumim!), asta ne-a determinat sa scriem mai mult si mai bine. Deci nu ne vom opri aici cu sfaturile.

antigel

Revenind la sfaturile si recomandarile noastre despre ANTIGEL, daca auzi un sunet ascutit sau un scartait continuu dupa ca ai pornit masina, poate fi un semn ca a inghetat pompa de apa – se aude cureaua care aluneca pe fulie. De asemenea, poate fi inghetata si chiulasa.

  • Opreste imediat motorul si lasa-l sa se dezghete. Asta poate dura si cateva zile daca nu ai posibilitatea sa muti masina intr-un garaj incalzit.
  • Daca masina incepe sa se supraincalzeasca dupa doar cativa kilometri, probabil ca a inghetat radiatorul si lichidul de racire nu mai poate circula. Opreste imediat pentrua evita defectiuni serioase si lasa radiatorul se se dezghete.
  • Antigelul este ieftin, dar un motor inghetat sau supraincalzit iti va scoate ceva bani din buzunar;
  • Majoritatea masinilor actuale folosesc antigel cu durata mare de viata – e important sa folosesti produsul potrivit. Evita sa amesteci tipuri diferite de antigel.

Poti intreba consilierii Lumea Auto si ei iti vor recomanda produsele potrivite.

  • Antigelul pe baza de glicol trebuie schimbat cel putin odata la doi ani;
  • Fa un amestec cu parti egale de antigel si apa pentru sezonul rece. Asa vei avea protectie maxima pana la -34 ˚C. Fara antigel poti avea pagube de mii de lei.

Te asteptam in continuare pe blogul nostru pentru a citi si alte sfaturi, iar pe site cu cele mai bune preturi pentru piese auto noi. Vineri (11 ianuarie) vei putea citi chiar aici despre vizibilitatea pe timp de iarna.

Sa nu uitam ca o masina se comporta diferit atunci cand ruleaza pe un drum umed, acoperit cu zapada sau, si mai rau, cu gheata si polei. Cel mai important in astfel de conditii este sa circulam cu viteza redusa. Drumuri bune tuturor!


Comments

comments

Inapoi in site

3 Comentarii »

Spune parerea ta »